söndag 6 maj 2018

Milk and honey av Rupi Kaur

#1 New York Times bestseller Milk and Honey is a collection of poetry and prose about survival. About the experience of violence, abuse, love, loss, and femininity. The book is divided into four chapters, and each chapter serves a different purpose. Deals with a different pain. Heals a different heartache. Milk and Honey takes readers through a journey of the most bitter moments in life and finds sweetness in them because there is sweetness everywhere if you are just willing to look.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Jag brukar inte läsa dikter, men i detta fall var det bättre än jag hade tänkt mig när jag började lyssna på denna. Lyssna var kanske inte det bästa formatet att läsa den på, man behövde vara fullt koncentrerad på uppläsningen (av författaren), gick bra när jag var ute och gick mindre bra under middagslagning. Jag tyckte om denna form av berättelse om författarens upplevelse av våld, utsatthet och femminsim. En diktsamling som jag faktiskt rekommenderar även om jag själv inte är så frälst på poesi.

1 kommentar: