fredag 27 november 2020

The extinction trials ( #1) av S M Wilson

 

In Stormchaser and Lincoln's ruined world, the only way to survive is to risk everything. To face a contest more dangerous than anyone can imagine. And they will do ANYTHING to win. But in a land full of monsters - both human and reptilian - they can't afford to trust anyone. Perhaps not even each other...

Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

Denna bok har jag velat läsa länge efter att ha sett den vara mycket omtyckt av en booktuber som jag ser på, men det dröjde en stund innan jag läste den. Men nu blev det gjort och jag ångrar inte alls för detta var en läsupplevelse. 

En upplevelse för dem som gillar Hungergames (Hungerspelen) av Suzanne Collins och/eller dinosaurier (och ev som Jurasic park). Men med sina egna twister så det är inte alls som att läsa en kopia av någon av böckerna/filmerna men man ser sammanhang.

Jag ser definitivt fram mot fortsättningen, för jag har ingen aning om vad som ska hända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar