måndag 9 november 2020

Vad jag läst, sett och hört på under vecka 46 / 2020





Har haft en bra läsvecka denna vecka. Och har bra koll på readathonen jag tänkte deltaga i denna månad. Även en som jag inte har skrivit om tidigare på bloggen 1000 doors readathon. en readathon där du inte har en planerad TBR (vad du ska läsa) innan utan man får prompts efterhand utifrån vad du tycker om boken du läste.
Jag började med ordet history, och valde då att läsa Enola Holmes och kidnappningsmysteriet. Som jag gav fyra av fem möjliga i betyg, och fick då uttrycket I´m back och plockade då upp igen Inkräktare av Tana French som jag hade börjat den 15e september men sen inte läst något i. Frågan till den boken gällde om du kunde gissa hur boken slutade, och jag kunde gissa vem som var mördaren och fick då ordet för nästa bok att läsa =game. Valde då att börjar läsa boken The extinction trials. (Är inte helt säker på om jag tänkt rätt att jämföra den med en bok som innehåller eller att man tänker på "Game" om, och om ni funderar över hur man kan välja så ges det lite förslag i videona som man ser).

Sen läser jag Barack Obamas bok för Nonfiction November och just nu Peter Pan för Beliveathon.

Jag har även sett på TV-serie avsnitt förutom på Booktube i veckan.
The Blacklist (2 avsnitt), The Lucifer (1 avsnitt), The walking dead : World beyond (1 avsntt), Fear the walking dead (1 avsnitt) och How to get away with murder (2 avsnitt)

Förutom att lyssnat på USA-podden och hålla koll på Presidentvalen har jag även lyssnat på poddar om de TV-serier jag sett: The Blacklist podcast, Blacklist exposed, The walking dead, Afterbuzz TV om Lucifer och How to get away with murder






Nu dags för vad jag läste dag för dag i veckan

2/11
87 sidor ur Raybearer av Jordan Ifuleko (utläst)
88 sidor ur Enola Holmes och kidnappningsmysteriet av Nancy Springer

3/11
65 sidor ur Min far hade en dröm av Barack Obama
111 sidor ur Enola Holmes och kidnappningsmysteriet (utläst)

4/11
38 sidor ur Min far hade en dröm
122 sidor ur Inkräktare av Tana French
105 sidor ur Blended av Sharon M Draper

5/11 
70 sidor ur Min far hade en dröm
62 sidor ur Inkräktare
87 sidor ur Blended

6/11
43 sidor ur Min far hade en dröm
277 sidor ur Inkräktare (utläst>)
115 sidor ur Blended (utläst)

7/11
40 sidor ur Min far hade en dröm
41 sidor ur Wild seed av Octavia E Butler
58 sidor ur The extinction trail av S M Wilson
61 sidor ur Peter Pan av J M Barie

8/11
47 sidor ur Min far hade en dröm
28 sidor ur Wild seed
57 sidor ur The extinction trail
54 sidor ur Peter Pan

Sammanlagt denna vecka 
utlästa böcker 4
lästa sidor 1656

Sammanlagt November
utlästa böcker 4
lästa sidor 1764

Sammanlagt i Oktober 
lästa sidor 3608
utlästa böcker 9


Sammanlagt i september 
lästa sidor 4028
utlästa böcker 14

Sammanlagt i augusti
lästa sidor 5462
utlästa böcker 12

Sammanlagt i juli
lästa sidor 5915
utlästa böcker 13

Sammanlagt i juni 
lästa sidor 6455
utlästa böcker 16

Sammanlagt i maj
lästa sidor 7630
utlästa böcker 17

Sammanlagt i april
lästa sidor 7976
utlästa böcker 22

Sammanlagt i mars
lästa sidor 7262
utlästa böcker 23

Sammanlagt i februari
lästa sidor 4562
utlästa böcker 11

Sammanlagt januari
lästa sidor 3764
utlästa böcker 10

Sammanlagt i år
lästa sidor 73075
utlästa böcker 173 (170 på Goodreads) ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar