måndag 16 november 2020

Vad jag läst, sett och hört under vecka 46 / 2020

Jag har bara problem att få bilderna som jag vill ha i dessa inlägg, det var så mycket lättare i förra upplagan av blogger.

Men jag har ändå haft en bra läsvecka denna vecka. Det jag läser väljer jag mest utifrån de readathons jag hade tänkt deltaga i under denna månad. Sen just nu läser jag ingen sakprosa för Nonfiction November, men har ett par som jag tänker plocka upp snart.

För Beliveathon är det den viskande dödsskallen jag håller på att läsa just nu.

För 1000 doors readathon (finns information om denna readathon i förra veckans upplaga av detta inlägg) har jag precis läst ut The Extinction trial, så får väl se vilken bok jag ska påbörja nu.


Wildseed läser jag just för en readalong jag är med i, även om jag inte kan hänga med i realtid med livestreamen så ser jag dem i efterhand och på så sätt kan ha nytta av att höra diskussionerna om boken.

Förutom att läsa har jag sett på en del TV-serier förutom en hel del på booktube under veckan. Fear the walking dead, Walking dead:World beyond, Lucifer, 13 reason why, The Blacklist (2 avsnitt), How to get away with murder (2 avsnitt) och The Queen gambit (2 avsnitt).

Sen har jag förutom ljudböcker lyssnat på poddar om TV-serierna: The walking dead podcast, The talking dead, The blacklist podcast, Blaclist exposed och AfterBuzzTv How to get away with murder.

Nu till vad jag läste dag för dag:
9/11
48 sidor ur Min far hade en dröm av Barack Obama
69 sidor ur Peter Pan av J M Barie (utläst)

10/11
44 sidor ur Min far hade en dröm 
188 sidor ur Mylingen av Åsa Larsson & Ingela Korsell (utläst)

11/11
48 sidor ur Min far hade en dröm (utläst)
124 sidor ur The extinction trials av S M Wilson
116 sidor The train to impossible places av P G Bell

12/11
66 sidor av Den viskande dödskallen av Jonathan Stroud
74 sidor ur The train to impossible places

13/11
72 sidor ur Den viskande dödskallen
176 sidor ur The train to impossible places (utläst)
80 sidor ur The extinction trails

14/11
87 sidor ur Den viskande dödsskallen
66 sidor ur The only good indians av Stephen Graham Jones

15/11
46 sidor ur Den viskande dödskallen
60 sidor ur The extinction trials (utläst)
22 sidor ur Wild seed av Octaivia E Butler
43 sidor ur The only good indians

Sammanlagt denna vecka 
utlästa böcker 5
lästa sidor 1429

Sammanlagt November
utlästa böcker 9
lästa sidor 3193

Sammanlagt i Oktober 
lästa sidor 3608
utlästa böcker 9


Sammanlagt i september 
lästa sidor 4028
utlästa böcker 14

Sammanlagt i augusti
lästa sidor 5462
utlästa böcker 12

Sammanlagt i juli
lästa sidor 5915
utlästa böcker 13

Sammanlagt i juni 
lästa sidor 6455
utlästa böcker 16

Sammanlagt i maj
lästa sidor 7630
utlästa böcker 17

Sammanlagt i april
lästa sidor 7976
utlästa böcker 22

Sammanlagt i mars
lästa sidor 7262
utlästa böcker 23

Sammanlagt i februari
lästa sidor 4562
utlästa böcker 11

Sammanlagt januari
lästa sidor 3764
utlästa böcker 10

Sammanlagt i år
lästa sidor 74504
utlästa böcker 177 (176 på Goodreads) ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar