onsdag 25 maj 2022

Midnattsbiblioteket av Matt Haig

Någonstans mellan liv och död finns ett bibliotek     

När Nora Seed hamnar i Midnattsbiblioteket får hon en ny chans att göra om saker i sitt liv. Ett liv som hittills varit fyllt av besvikelser. Det känns som om Nora har svikit alla i sin närhet, inklusive sig själv. Men nu ska det bli ändring på det.   Böckerna i Midnattsbiblioteket får Nora att leva om sitt liv. Med lite hjälp från en gammal vän kan hon ta bort alla händelser hon ångrat i jakten på sitt perfekta liv. Men det blir inte alltid som hon drömt om utan hennes val försätter henne, och själva Midnattsbiblioteket, i fara.

Innan tiden rinner ut för Nora måste hon hitta svaret på frågan: Vilket är det bästa sättet att få ett lyckligt liv?  

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Efter att ha läst Historieläraren av författaren sen tidigare kände jag för att jag vill läsa mera böcker av honom, och sen då denna redan från titeln har begreppet bibliotek i sig, så kändes den aktuell att läsa efter att ha hört så mycket bra omdömen om den, då temat böcker, läsning och bibliotek alltid gör att jag vill läsa en bok.

Sen fick jag så mycket mera av boken, då jag inte hade så mycket aning om vad boken handlade om innan jag böjrade läsa den, så den gav mig en bra överraskning över vad den handlade om och jag gillade tanken som denna bok leker med och jag gillar speciellt Noras försök att få det "perfekta" liv hon vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar