onsdag 11 maj 2022

The paper menagerie and other stories av Ken Liu

 

Författaren samling av noveller i genrerena science fiction och fantay, jag har aldirg tidigare läst något av denna författare och denna samling gav verkligen mersmak, vissa noveller var fantastiska tyvärr fanns det ett par som bara satte myror i huvudet och jag förstod ingenting. Tror dock att det även kunde vara formen hur jag läste som kunde vara skulden till det, då ibland när jag lyssnar på ljudböcker kan vara för trött och halvslummra genom en novell är nog inte det bästa sättet att läsa de på.

Tror dock att de som var mera åt science fiction var de som intressantast och vissa framtidsutsikter som han valde att skildra skulle kunna vara helt möjligt att så sker i framtiden, kände jag det som när jag läste. Jag skulle vilja ge förslag på någon/några noveller men jag känner att jag då skulle ta bort överraskningen med dem, ska se om det som står på Goodreads kan ge en känsla utan att ge bort för mycket av handlingen.

This mesmerizing collection features all of Ken’s award-winning and award-finalist stories, including: “The Man Who Ended History: A Documentary” (Finalist for the Hugo, Nebula, and Theodore Sturgeon Awards), “Mono No Aware” (Hugo Award winner), “The Waves” (Nebula Award finalist), “The Bookmaking Habits of Select Species” (Nebula and Sturgeon award finalists), “All the Flavors” (Nebula award finalist), “The Litigation Master and the Monkey King” (Nebula Award finalist), and the most awarded story in the genre’s history, “The Paper Menagerie” (The only story to win the Hugo, Nebula, and World Fantasy awards).

A must-have for every science fiction and fantasy fan, this beautiful book is an anthology to savor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar