lördag 24 september 2022

Yellow Jessamine av Caitlin Starling


In Yellow Jessamine, shipping magnate Evelyn Perdanu controls the dying city of Delphinium with trade deals and secrets. But when mysterious sickness sparks death and obsession, all leading back to her, Evelyn's brittle existence is strained to breaking. She retreats to her estate, amidst paranoia and poisonous secrets, intent on rooting out this plague before it destroys everything she has built.

Bokomslag och beskrivnig av bokens handling hämtad från Storytel.

Även denna ljudbok valde jag att lyssna på efter tips utifrån youtube-kanalen a sunny book nooks favoritböcker från 2021.

Dock så vet jag inte jag var nog lite för trött då jag lyssnade på den för även om det var en spännande handling som intresserade mig har jag inte så bra betyg av boken att ge för att jag har tyvärr lite luckor i lyssningen då jaag var lite för okoncentrerad då jag lyssnade. Men jag har ändå lite minnen från den och det jag minns gillade jag och faktiskt ger mig känslan av att någon gång vill jag läsa/lyssna på den igen och då se till att vara mera koncentrerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar