söndag 29 januari 2023

Cirkeln och pilen (Kaostrilogin #2) av Patrick Ness

 

Kaostrilogin del två. Todd och Viola har nått fram till Haven, staden som skulle bli deras räddning undan borgmästare Prentiss. Men här möts de av borgmästaren som nu är president över den Nya världen. Todd skiljs från Viola och tvingas inrätta sig efter borgmästarens hårda lagar. Vad är det för hemligheter som pågår?

Förra året läste jag första delen i den här trilogin, som jag har tänkt länge men inte blev av förrän nu/då, och den slutade i en rejäl cliffhanger som gjorde att jag velat läsa den andra delen nästan med en gång, men det dröjde några månader innan jag gjorde så.

Denna var lika lättläst och jag gillade hur handlingen utvecklades men även denna delen slutade med en cliffhanger som gjorde att jag ville läsa nästa del snarast, så jag har förhoppningar om att snart läsa den och därmed ändå i en rätt snabb följd ha läst en hel trilogi och det känns ju bra då jag har så många andra bok-serier jag läser och det kan dröja flera år innan jag har avslutat dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar