måndag 10 april 2017

Veckans bokbloggsfråga v 15


Veckans bokbloggsfråga lyder så här;

Har du läst några läsvärda deckare den senaste tiden? Eller finns det några deckare som du ser fram emot att läsa, kanske redan nu i påsk? Vad är det förresten som utmärker en bra deckare, enligt dig? 

Och mitt svar lyder så här ;Deckare läser jag då och då och gärna, nu var det ett tag sen jag läste några bra men dessa tycker jag är bra Mikaela Bleys Lykke och Liv. Och Emelie Schepps böcker.
Jag har inte planerat att läsa någon speciell deckare i påsk men i biblioteksböckers högen ligger det ett par Havskatten av Ann Rosman , Visning pågår av Sofie Sarenbrandt, Djävulsdoften av Mons Kallentoft, Svara om du hör mig av Ninni Schulman, och Otrygg hamn av Tana French. (Alla av författare jag har tyckt bra om innan så jag räknar med att dessa kommer att vara läsvärda).

Svårt att svara på vad som utmärker en bra deckare, men den ska innehålla ett bra persongalleri, plus en handling som är oväntad och spännande, inte en dussinshandling, något som utmärker den från alla andra.

4 kommentarer:

  1. Ann Rosman är jättebra har dock inte läst den senaste.

    SvaraRadera
  2. Oj vad många riktigt bra böcker du har framför dig :)

    SvaraRadera
  3. Flera som nämner Emelie Schepp, blir nyfiken. ;)

    SvaraRadera
  4. Det är länge sedan jag läste Ann Rosman. Jag tycker om hennes böcker och vet inte riktigt varför det blivit så att jag inte läst fler av henne.

    SvaraRadera