tisdag 23 maj 2017

Tematrio - mammor

I veckans tematrio efterfrågar Lyran:
Berätta om tre minnesvärda mammor i litteraturen.

Här kommer tre böcker som innehåller minnesvärda mammor enligt mig, har länkat till mina recensioner av böckerna.


  1. Bilden av Phobe av Kim Edwards. Här handlar det inte om bara en mamma utan två. Fast egentligen hela familjen/familjerna. En av de bättre böckerna jag har läst i år.
  2. Mamma är bara lite trött av Sara Beischer. Mamman Minna kämpar med arbete och familj, en bra bok om utbrändhet.
  3. Sågverksungen av Vibeke Olsson. Upplever det som att Brickens mamma är den som håller ihop familjen. Hela familjen känns ändå som en ovanlig familj från 1800-talet.

2 kommentarer:

  1. 2 och 3 har jag läst, jättebra böcker.

    SvaraRadera
  2. Sågverksungen har jag läst, tyckte mycket om den. Läste även uppföljaren, sen räckte det. ;)

    SvaraRadera