tisdag 17 april 2018

Tematrio - Sara

I veckans tematrio hos Lyrans Noblesser står det så här;

Ja, ni förstår ju så klart varför jag tycker att vi denna vecka särskilt ska tänka på och hylla kvinnor som heter Sara. Berätta om tre böcker som är skrivna av eller handlar om någon som heter Sara (massor av stavningar och varianter uppmuntras)!

Jag har svårt att komma på några böcker som handlar om Saror just nu så det får bli tre författare.


  1. Sarah Waters, har jag läst många böcker av men den som jag gillar mest är Främlingen i huset, gotisk spökhistoria.
  2. Sara Stridsberg. har jag också läst och gillat senast läste jag  Beckomberga - ode till min familj, länk till recension.
  3. Sara Kadefors, där jag har gillat bäst Fågelbovägen 32, läst många av hennes böcker men har som tur är flera kvar att läsa, här finns en recension på den jag tycker är näst bäst av dem jag har läst. Borta bäst

2 kommentarer:

  1. Har inte läst något av de här författarna men har en bok av Sarah Waters oläst i bokhyllan.

    SvaraRadera
  2. Efter alla inlägg som tar upp Sarah Waters blir jag riktigt nyfiken på henne!

    SvaraRadera