torsdag 5 augusti 2021

Hett i hyllan vecka 31 / 2021

 

Monika skriver så här om Hett i hyllan
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok som dök upp som en överraskning i brevlådan 2018, som jag ännu inte har läst


Buddy är en snäll hund som inte vill något annat än att ta hand om sin tonårstruliga matte Clarity. Gång på gång måste han rädda henne ur olika knipor. När de en dag skiljs åt blir Buddy desperat - vem ska nu ta hand om Clarity?
Det här är en hjärtvärmande historia om hopp, kärlek och oändlig tillgivenhet. Är det verkligen vi människor som tar hand om våra husdjur, eller är det i själva verket husdjuren som tar hand om oss?

3 kommentarer:

  1. Den har jag faktiskt läst. Inte så sorglig som jag hade trott, men det berodde nog egentligen mer på att jag störde mig så på människorna.

    SvaraRadera
  2. Verkar kunna vara en trevlig bok att läsa. Han har visst skrivit en rad böcker om hundar. Eller samma hund kanske?

    SvaraRadera
  3. Tyckte den var riktigt bra. Jag blev både arg och ledsen när jag läste.

    SvaraRadera