fredag 25 november 2022

Helgfgrågan vecka 47 / 2022


Mia undrar denna gång i helgfrågan:
Då är det första advent till helgen, det är ganska populärt med kalendrar eller böcker man läser ett avsnitt varje dag. Ska du ha någon form av kalender?

Mitt svar är att jag faktiskt ska ha det, men inte en bok eller noveller som är gjorda som kalendrar eller ett avsnitt man läser per dag som existerar, utan jag och Evelina som hela tiden läser böcker tillsammans har tänkt att i år ska vi göra det genom att välja julböcker att lyssna på som ljudböcker ca en 30 min per dag.

Är väl inte riktigt bestämt vilka böcker än men i alla fall The Christmas Escape (svensk titel Kristallklara nätter i Juletid) av Sarah Morgan, som är Evelinas förslag och En oväntad jul av Natalie Cox som är mitt förslag, och om vi hinner med fler så tex The Christmas wish av Lindsey Kelk (som vi båda är intresserade av). Alla dessa finns på Storytel.

3 kommentarer: