söndag 30 april 2023

The end of Summer av Salah Al Busaidy


Twenty-two-year-old Summer is a force to be reckoned with. She’s funny, she’s stubborn, she’s clever, and she’s very opinionated on life as a millennial Muslim woman. The only problem is that she is dead.

When her younger sister, Sara, finds Summer’s lifeless body on their bathroom floor, Summer can only watch as a devastated Sara calls the rest of her family to announce her death. With no way back to her body and no idea how she died, Summer remains a helpless observer as members of her devoted, dysfunctional family come back home to bury her – and her secrets.

As Summer pieces together the events of the night before, she starts unravelling her whole life: the fabric of her British-Omani-Zanzibari family, the culture clashes, the depression that dogged her for years, and the childhood trauma that changed her forever…

Riveting and heart-breaking, Summer’s haunting story is one you will never forget.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Storytel.

Ännu en bok jag inte visste så mycket om innan jag började läsa den för mitt och Evelinas världen runt-projekt och denna gång för landet Oman.

Detta är en känns det som en mordern och intressant berättelse som ger en Islamsk-familjs berättelse på ett annat sätt då det är en blandad Brittisk-Omansk-Zanzibarsk bakgrund som ger olika klassmottsättningar och ett barndomstrauma som spelar in, jag ska då säga att jag verkligen var fast och gillade denna bok.

Som ljudbok var den också bra, då jag har problem med vissa ljudböcker att hålla kvar koncentrationen då jag lyssnar på dem. Speciellt plus är då det är en bra författaruppläsning som detta var. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar