tisdag 8 november 2016

Veckans bokbloggsfråga v 45.

 Barnboksbloggen brukar vilja att vi ska svara på veckans bokbloggsfråga och den lyder så här denna vecka: Läser du alltid ut böcker oavsett om du tycker om dem eller inte? Bloggar du även om de böcker du väljer att inte läsa ut? Skriver du även recensioner om de böcker du inte tycker om? Hur gör du ifall du får recensionsex som du absolut inte tycker om, läser du i alla fall eller lägger du undan boken? Och hur gör du med recension av de recensionsex du inte alls tycker om?

Jag brukar sällan ge upp böcker, men om det är en rejält dålig bok som jag inte fastnar i alls och inte gillar för fem öre då ger jag upp den, fast jag brukar försöka läsa en bra bit innan jag ger upp den.
Inte alltid bloggar jag om de böcker jag inte har läst ut, men en del kanske nämns men inte blir den en full recension om dem. Dock om jag har läst ut boken brukar jag skriva en recension om den. Har nu aldrig kommit till ett recensionsex som jag inte alls tycker om så jag vet inte om jag skulle läsa ut den, men är det ett recensionsex så är det väl egentligen en annan femma, boken är tänkt att recenseras så skulle nog läsa ut den och sen skriva en recension även om jag inte gillar den.

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte ge upp böcker, fast ibland önskar jag att jag kunde det

    SvaraRadera
  2. Det är extra svårt att lägga ifrån sig rec.ex De bör man recensera men svårt att skriva om en bok man där man inte har läst hela.

    SvaraRadera