fredag 22 november 2019

Enda vägen (Systemet #3) av Anna Jakobsson Lund

Enda vägen (häftad)


När Systemet visar sina svagheter - hur långt är du beredd att gå för att störta det?

Efter attentatet i periferian försätts huvudstaden i undantagstillstånd. Ava, Levi och Leymah ger sig av i jakt på en uråldrig hemlighet som kan störta Systemet. En hemlighet de inte är ensamma om att vilja utnyttja.

Ava kämpar med att leda en grupp med många viljor. Samtidigt söker hon svar hon trodde var begravda för alltid. Finns det människor i Rörelsen som vet något om hennes förflutna?

Levi försöker hitta en plats i en kamp där våld, kunskap och kärlek blandas ihop. Kan det finnas ett annat sätt att göra motstånd? En annorlunda revolution?

Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Jag och Evelina har läst hela denna dystopiska trilogi ihop, och den är bra, fast jag varit inte riktigt med helt när jag läste den, på grund av saker som hände i familjen, så jag har lite dåligt med mina tankar när jag ska skriva om den.
Överlag var denna dystopi läsvärd för den var lite ovanlig i sitt sätt, som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det tre huvudkaraktärerna vi följer är starka karaktärer med sina svagheter, plus att de ställer upp och skyddar varandra hela trilogin igenom.
Det är kul att läsa om vår datoranvändning och internet efter Systemet har tagit över och internet etc har falerat och sägs vara förkastligt. 
Förlåt men mina tankar känns helt flummiga och okontrecerade och det bara låter fel allt jag skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar