tisdag 7 december 2021

Tisdagstrion - Bröllop och begravning

 I veckans tisdagstrio är temat Bröllop & begravning, och här kommer min trio

  1. Bröllopsfesten av Lucy Foley, redan titeln indikerar ju att denna bok passar in.

  2. Fördelen med olycklig kärlek av Becky Albertalli, innehåller även den ett bröllop som är rätt mycket med i handlingen av boken även om det inte är huvudingridensen. 

  3. Begravningar är farliga av Agatha Christie, var den bok som jag kom på när jag började tänka på böcker med begravningar, sen har jag ingen nyligen recension på bloggen då detta är en bok jag läste för så länge sen innan jag ens hade en blogg, men just Christie deckare har en favoritplats och jag är glad att kunna ha med en sådan i denna trio.

9 kommentarer:

  1. Du har två jag vill läsa nummer 1 och 3.

    SvaraRadera
  2. Begravningar är farliga tror jag att jag åtminstone har sett som film.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av dina! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. ”Begravningar är farliga” vill jag läsa, kände inte till den innan

    SvaraRadera
  5. de två första böckerna känner jag inte till. men Christie så klart.

    SvaraRadera
  6. Jag har bara läst Christies bok, men nu kom jag på att jag ju var nyfiken på den där Bröllopsfesten.

    SvaraRadera
  7. Undrar just om jag har läst begravningar är farliga eller inte? Den blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera