söndag 3 juli 2022

Tales from the Shadowhunters academy av Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Mauren Johnson & Robin Wasserman

 

Simon Lewis has been a human and a vampire, and now he is becoming a Shadowhunter. But the events of City of Heavenly Fire left him stripped of his memories, and Simon isn’t sure who he is anymore. He knows he was friends with Clary, and that he convinced the total goddess Isabelle Lightwood to go out with him…but he doesn’t know how. And when Clary and Isabelle look at him, expecting him to be a man he doesn’t remember…Simon can’t take it.

So when the Shadowhunter Academy reopens, Simon throws himself into this new world of demon-hunting, determined to find himself again. His new self. Whomever this new Simon might be.

But the Academy is a Shadowhunter institution, which means it has some problems. Like the fact that non-Shadowhunter students have to live in the basement. And that differences—like being a former vampire—are greatly looked down upon. At least Simon is trained in weaponry—even if it’s only from hours of playing D&D.

Join Simon on his journey to become a Shadowhunter, and learn about the Academy’s illustrious history along the way, through guest lecturers such as Jace Herondale, Tessa Gray, and Magnus Bane. These ten short stories give an epilogue to the Mortal Instruments series and provide glimpses of what’s in store in the Dark Artifices.

Bokomslag hämtat från Adlibris.

Jag läser alla böcker som Cassandra Clare har skrivit om sina Shadowhunters i kronologisk ordning och nu hade turen kommit till denna novellsamling som kretsar runt Simons tid på Shadowhunters academy under utbildning för att bli en Shadowhunter.

Jag gillar dessa noveller mycket, nästan mer än vissa delar av romanerna i de två olika serierna jag läst, The Mortal Instument (TMI) och The dark Artifices (TDA), och det beror på att just karaktären Simon Lewis har varit min favorit från TMI, men även vissa andra karaktärer från alla romanerna dyker upp och vi får antingen veta bakgrunder eller vad som hänt dem efter TMI och TDA händelserna.

Något som stör mig är att jag kan märka att medförfattarnas stil kan ta över från Clares egna och jag inte riktigt känner igen karaktärsdragen och det gör att läsupplevelsen inte blir fulländad.

Man skulle ju kunna tycka att Clare skriver novell-samlingar och en hel del annat utanför romanerna i Shadowhunters-världen bara är för att tjäna mer pengar, men jag bortser från det speciellt då jag uppptäcker att dessa noveller verkligen ger en bakgrund och sidohistoria som jag ine får ur de övriga romanerna, så på så sätt rekommenderar jag andra läsare av Shadowhunters-böckerna att läsa dem för att få en djupare bild av världen och karatkärerna i roman-serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar