fredag 12 augusti 2022

En av oss ljuger av Karen M MCManus

 

Fem får kvarsittning.

Bara fyra kommer levande därifrån.

Alla har hemligheter.

Det som spelar roll är hur långt man är beredd att gå för att skydda dem.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.


Denna bok har jag varit intresserad av länge att läsa, och nu blev det dags och den påminner om 13 reason why och TV-serien Pretty little liars, och är verkligen en bok i min smak, även om slutet känns rätt tillrättalagt och allt löser sig, men läsupplevelsen är intressant och även uppläggningen av vad som verkligen hade hänt var intressant  så jag kommer definitivt att läsa vidare i denna serie.

Det var även en bra upplevelse att läsa den som ljudbok, beroende på att jag har vissa koncentrationsproblem med vissa ljudböcker och upplevde då jag inte upplevde det probelmet med denna mera än att jag ibland fick vara lite alert i början av varje kapitel då det var en ny synvinkel av de olika ungdomarna vi fick då det var samma uppläsare, och den kunde ha vunnit lite på att varje ungdom hade fått sin egna uppläsare, men det fungerade rätt bra ändå och jag rekommenderar att lyssna på ljudboken om du är en ljudbokslyssnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar