lördag 13 augusti 2022

TV-serie recension - Control Z


 During an assembly at Colegio Nacional (National School), a hacker exposes a student as transgender, outing and causing her panic and humiliation. The next day, the hacker reveals more students' secrets which causes numerous teens to turn on one another. Sofía Herrera, an introverted teenager, tries to uncover who this hacker is before the dirt on her becomes public.

Har sett att denna ungdomsTV-serie funnits på Netflix ett tag och har tänkt se på den, och denna månad blev det bara dags och jag ångrar verkligen inte att jag såg den. För serien fångar mitt intresse med en gång med sin intrig och påminner mig om en annan TV-serie Pretty little liars. Och alla tre säsongerna håller tempot och mysteriet uppe hela vägen igenom. Det enda som stör mig lite är hur lätt ungdomarna har att hela tiden misstro och anta att de andra är de som ville dem illa och att det hela tiden bytts fokus på vem som de ser som vänner och ibland är de vänner och ibland är de fiender fast de har känt de andra ungdomarna lika bra hela tiden.

Serien påminner inte bara om Pretty little liars utan även om 13 reason wny och One of us are lying.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar