fredag 21 juni 2024

Helgfrågan vecka 25 / 2024 - Midsommarafton

 

Jag svarar som vanligt inte på Helgfrågan Helgfrågan på torsdag utan jag väntar till fredag även denna Midsommaraftonfredag.

Mia undrar denna gång om Varför vi fortsätter att blogga? (eller rättare sagt Vad får dig att fortsätta blogga?)

Mitt svar liknara Mias rätt mycket, att hålla koll på vad jag läser, och vad jag tycker om det jag läst och ha lite kontakt kvar med likasinnande bokälskare som gillar att skriva om böcker och läsning på en blogg.

För det mesta är det kul men ibland känns det jobbigt då jag har svårt att komma ihåg att jag ska göra det, för jag försöker att publicera ett inlägg / dag och/eller när jag har svårt att formulera mig vad jag tycker om en bok jag har läst.

En av de mest roliga momenten jag gjort var under 2021 då jag höll i Kaosutmaningen för det året.




3 kommentarer:

  1. Det är roligt med lite olika utmaningar, hoppas jag hinner med fler.

    SvaraRadera
  2. Utmaningar är alltid roliga.

    SvaraRadera
  3. Kontakten med likasinnade som gillar böcker är nog ganska central känner jag. Inte helt säker på att jag skulle känna samma driv att fortsätta bokblogga utan just detta faktiskt.

    SvaraRadera