fredag 26 juli 2024

Helgfrågan vecka 30 / 2024

 

Under sommarveckorna vill Mia att vi i helgfrågan tipsar om något som vi vill tipsa om.

Jag har skrivit om den här TV-serien tidigare på bloggen, men jag såg i veckan den sista säsongen på 8 avsnitt och kände att jag ville tipsa om den för den är så bra. Det är egentligen en serie för yngre tittare där tonårige Alex Rider blir en agent då hans farbror dör.

Finns att se på Viaplay. Den baseras på böckerna av Anthony Horowitz med samma serienamnstitel. 

Här finns vad jag har skrivit om de två första säsongerna och de sex första böckerna.

Trailern för säsong 3

Nu känner jag bara att jag behöver läsa de sista delarna i serien, för jag vill ha mer Alex Rider nu.

2 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Den ska jag kolla efter, ibland kan ungdomsserier vara riktigt bra.

    SvaraRadera