fredag 18 mars 2016

Bokbloggsjerka 18-21 mars

Dags för Annikas bokbloggsjerka denna fredag.
Denna veckan lyder den så här:




Har du någonsin haft en ”book hangover”, det vill säga en bok som tar slut på tok för tidigt och lämnar ett sådant avtryck/tomrum att du inte riktigt förmår dig plocka upp en ny bok för att aktivt försöka komma över den?  Vilken i så fall?


Mitt svar: Hmm både och. En bra bok finns kvar i tankarna men det hindrar mig inte från att läsa någon annan. Slalomläser ju oftast och är redan inne i en annans bok handling. Kanske skulle vara svårare att starta en ny när man har tankarna på den föregående.
Något förslag på en bok har jag inte. 
Det blev ett kort svar denna vecka men håll tillgodo.


17 kommentarer:

  1. härligt när man hittar en sån bok!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar i och för sig låta en bok landa, men inte för att jag har boksmälla, utan mer för att jag vill att den ska sätta sig innan jag börjar på nästa.

    SvaraRadera
  3. Det händer inte ofta för mig heller kanske just för att man slalomläser.

    SvaraRadera
  4. Oftast kan jag påbörja nytt direkt men ibland är det nån som sätter sig extra hårt och då blir det svårt :)

    SvaraRadera
  5. Jag slalomläser också och det har jag inga problem med. Däremot när jag precis avslutat en bok och ska påbörja en ny kan jag känna av denna baksmälla.

    SvaraRadera
  6. Har aldrig drabbats av book hangover

    SvaraRadera
  7. Jag brukade slalomläsa men behövde ända ofta vila ifrån böcker om jag avslutat något bra. Numera läser jag bara en bok i taget och det krävs lite mer vilotid om jag läst ut något riktigt bra.

    SvaraRadera
  8. Jag brukar påstå att jag aldrig slalomläser och oftast är det sant

    SvaraRadera
  9. En bra bok kan leva kvar hos mig länge men det hindrar inte mig att gå vidare till nästa bok!

    SvaraRadera
  10. Om jag har läst en riktigt bra bok så behöver jag ofta smälta boken lite grann innan jag kan börja på nästa.

    SvaraRadera
  11. Brukar visserligen ha flera böcker på gång samtidigt, men om man fastnat ordentligt i någon särdeles intressant bok som inte går att släppa med tanken ens efteråt, vill nog allt ta en läspaus då. ;)

    SvaraRadera
  12. om jag håller på med något riktigt bra är det inte plats för något annat varken under eller strax efter. alltså: drabbas inte sällan av boksmälla

    SvaraRadera
  13. Jag slalomläser inte så ofta. Tror att det beror på att jag är rädd för att blanda ihop.

    SvaraRadera
  14. Jag slalomläser bara ibland. Försöker fokusera på en bok i taget.

    SvaraRadera
  15. Slalomläsa funkar inte alls för mig numera.

    SvaraRadera
  16. Jag brukar också läsa flera parallellt men om ena boken är i särklass är det svårt.

    lottamodin.se

    SvaraRadera
  17. Borde själv också bli bättre på att vara i en bok i sänder och inte tänka på nästa :)

    SvaraRadera