fredag 4 mars 2016

Seriealbum Sagan av Isfolket


Från Good Girl Art

Denna 47 dels långa serie skrivna av Margit Sandemo förknippar jag med min uppväxt, läste alla som ung och älskade dem. Har sett mycket om den av och till de senaste åren och har tänkt att det kunde vara kul att läsa om dem. Men nu när de dök upp i tecknad variant så föll jag direkt för den. Raymond och Mona Husac har gjort ett lysande arbete med att överföra i alla fall första boken till grafisk roman.

Nästa del kommer i mars.



2 kommentarer:

  1. Oj men vad kul att nån mer hittade den! Förväntade mig inte att se den på nån mer bokblogg än min egen :). Och kul att du tyckte om den, själv blev jag nog lite besviken tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så länge sedan jag läste orginalet, så det var säkert det som gjorde att jag gillade denna. För precis som sägs på sista sidan att göra om 250 sidor text till en tecknad serie på 64 sidor, kan inte vara lätt.

      Radera