onsdag 5 oktober 2016

Tematrio - kroppsdelar

Denna veckas tematrio vill Lyran att vi ska nämna tre böcker med kroppsdelar i titeln.
Min trio blir så här :


  1. Blod rödare än röd - Arkan Assad. 
  2. Hennes iskalla ögon  - Carin Gerhardsen 
  3. Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska - Claire Castillion

Ettan och trean har jag recenserat själv på bloggen, tvåan länkar jag till Nordstedts sida om boken.
Sen var det lite kul när jag först började fundera vilka böcker jag skulle nämna tänkte jag efter i huvudet vilka jag kunde komma på, och kom på två äldre böcker som jag knappt minns sen jag läste dem och en som kanske egentligen inte hör hit. Och som lite bonus kommer jag att nämna även de tre här


  1. Vita tänder - Zadie Smith (en bok jag inte ens har läst)
  2. De blåaste ögonen - Toni Morrison (nobelpristagare det du Lyran)
  3. Varma kroppar - Isaac Marion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar