torsdag 31 augusti 2017

Hett i hyllan vecka 35


Monika skriver på sin blogg angående Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Denna vecka har jag hittat en Agatha Christie i hyllan som jag köpte för ca 2 år sen och ännu inte har läst, även om paret Beresford som jag gillar och har läst full längds romaner om tidigare, här är det noveller som gäller.

Agatha Christie's complete Tommy and Tuppence short story collection, reissued with a striking new cover designed to appeal to the latest generation of Agatha Christie fans and book lovers. Tommy and Tuppence Beresford were restless for adventure, so when they were asked to take over Blunt's International Detective Agency, they leapt at the chance. After their triumphant recovery of a pink pearl, intriguing cases kept on coming their way: a stabbing on Sunningdale golf course; cryptic messages in the personal columns of newspapers; and even a box of poisoned chocolates.

4 kommentarer:

  1. har läst Agatha Christie men inte något om paret Beresford. Partners in crime verkar intressant. noveller är trevligt

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att läsa noveller lite då och då och Christie är väl inte heller så dumt.

    SvaraRadera
  3. Det är väl någon av de novellerna som har blivit TV-serie? Har för mig att jag såg någon för ett tag sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var dessa noveller som TV-serien baserades på. Sen har Christie skrivit två eller tre fulla böcker om dem som utspelar sig efteråt dessa.

      Radera