söndag 10 september 2017

Olikhetsutmaningen tjock - tunn

Bloggen enligt O har startat sin Olikhetsutmaningen igen efter sommaruppehållet, och denna vecka vill hon att vi ska berätta om motsatsparet tjock vs tunn.

Jag kom att tänka på de där tegelstenarna över 500 sidor som jag har läst, oftast är de ju fantsiromaner som har den storleken, senast lste jag tex Magins skepp av  Robin Hobb, en roman på över 700 sidor och har även nyligen läst Främlingen av Diana Gibaldadon (den var också på över 700 sidor). Någon annan som skriver tjocka böcke är deckarförfattarna Tana French och Elizabeth George.

Tunna böcker (under 200 sidor) läser jag inte så mycket av, men två jag har läst de senaste månaderna är Ru av Kim Thúy och Främlingen av Albert Camus ( som jag gillade ). Annars när jag ska läsa något med få sidor läser jag mera noveller och tex av novellernasdrottning Alice Munro.

Såg precis att det blev en lite kul tvist i svaret Främlingen i både tjocka och tunna böcker.  ;)

1 kommentar: