tisdag 1 maj 2018

Ut i det vilda (warriors del 1) av Erin Hunter

ENDAST ELD KAN RÄDDA VÅR KLAN.

Profetian är mystisk, men klanledaren Blåstjärna litar på budskapet från förfäderna. Hotet mot katterna i Åskklanen växer sig nämligen starkare för varje dag som går.

I generationer har de fyra kattklanerna delat upp skogen enligt lagarna som deras förfäder en gång stiftat. Men tiderna förändras och alla respekterar inte längre kodexen som styr krigarkatternas liv. Samtidigt blir den lömska Skuggklanen alltmer aggressiv och stolta krigaredör i de våldsamma striderna mellan klanerna.

En dag vågar sig den nyfikna huskatten Rost ut i skogen och han dras omedelbart in i kampen. Men klarar en vanlig huskatt det hårda livet bland vildkatterna? Harhan styrkan att överleva när han beger sig ut i det vilda?

Hjältemod, vänskap, maktkamper och svek - krigarkatternas hårda liv fascinerar läsare över hela världen. Warriors-serien har blivit en jättesuccé med över 20 miljoner sålda böcker.

Ut i det vilda är första boken i Warriors-serien. Fortsättning följer i Eld och is.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

En bok som jag har läst om på många bloggar och kände att jag ville prova på att läsa även om den riktar sig till barn i åldrarna 9-12 år. Jag gillar vad jag läser speciellt att det handlar om katter som blir beskrivna som människor och att det är lite fantasi inslag i den. Jag läser snabbt och när jag är klar vill jag inte att det redan ska vara slut.
Helt enkelt en bok för alla även om den är för en yngre publik. 


1 kommentar: