söndag 1 september 2019

Kidnappad av S B Caves

Kidnappad
På tioårsdagen för Autumns bortförande får hennes mamma Francine en anonym lapp. Den innehåller bara fem ord: »Jag vet var hon är.«

När en främmande ung kvinna dagen efter säger sig ligga bakom lappen vill Francine först avfärda incidenten som ett grymt och makabert skämt. Men främlingen vet saker som ingen annan än Autumn borde kunna veta, och Francine tvingas inse att hon talar sanning.
Snart står det klart att hon måste ge sig in i mörka, skrämmande sammanhang för att ta reda på sanningen om vad som hänt hennes dotter. Faran visar sig komma från oväntat håll – och Francine blir tvungen att göra saker som hon aldrig trodde att hon var kapabel till.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Modernista. Jag får även här tacka förlaget för recensions exemplaret jag fick.

Detta var en bok som förlaget skickade mig som en överrasknings rec ex och det tog mig ca ett år innan jag läste den, men den var läsvärd när jag väl läste den.
Sen när jag tänker efter så kanske den var lite väl rå och grov i sitt våld som man får läsa om. Men den är verkligen drivande i handlingen och man vill inte lägga sig ifrån sig den, det är som att läsa en actionfilm med hög spänningsfaktor.
Slutar lite öppet och man undrar hur det ska gå, och om det kommer en uppföljare, fast det är nog en fristående bok tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar