onsdag 23 september 2020

En readathon - #FemmeFanTale 27e september till 4e oktober

 

När jag såg Jean annonsera för en ny Fantasy readathon, jag deltog i den i mars, så ville jag ju så klart delta även denna gång, så, efter att ha ritat av binogplanen så har jag nu valt böcker jag vill/tänker läsa.
Det blev en blandning av fysiska, ljud- och e-böcker.

Jag utgick från rutorna med världsdelar och så hoppas jag att övriga rutor kan bockas av även med de böckerna. Och som vanligt är det alldeles för många för att jag ska hinna under en vecka, så det ska bli intressant att se hur många böcker jag hinner läsa och hur många rutor jag kan bocka av.

Asien: Monstress vol 3 - Haven av Majorie Lu & Sana Takeda
Europa: Gravkamrarna i Autuan (Trollkarlen från Ö-världen del 2) av Ursula Le Guin
Afrika: Raybearer av Jordan Ifueko
Nord amerika: Trail of lighting  av Rebecca Roanhorse 
Syd amerika: Labyrinth lost av Zariada Còrdova
Ocenainen: Shadowfell av Juliet Marillier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar