söndag 4 oktober 2020

Labyrinth lost ( Brooklyn Brujas #1) av Zoraida Cordova

 


The only way to get her family back is to travel to a land in between, as dark as Limbo and as strange as Wonderland...

Alex is a bruja, the most powerful witch in a generation...and she hates magic.

At her Deathday celebration, Alex performs a spell to rid herself of her power. But it backfires. Her whole family vanishes into thin air, leaving her alone with Nova, a brujo boy she's not sure she can trust, but who may be Alex's only chance at saving her family

Bokomslag (nummer 2) och beskrivning hämtad från Adlibris.

Nu är det dags för boken som ska symbolisera Sydamerika i readathonen FemmeFanTale.

Många av dessa böcker som jag valde att läsa var de som även Jean hade på sin TBR (to be read) lista, för jag hade först ingen aning om vilka böcker jag kunde matcha med de olika världsdelarna.

Och jag kan bara säga att jag är rätt nöjd med de besluten, för speciellt denna var så bra, inte alls vad jag hade tänkt mig, fast jag har lite svårt att tänka mig var grunden till mytologin/fokloren och historien med denna magi hör hemma mer än i någon Sydamerikanskt. Plus även gillar jag Alex och de andra som karaktärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar