söndag 25 oktober 2020

The grey woman av Elizabeth Gaskell

 Denna e-bok (tyvärr vågar jag inte ge en närmare beskrivning om vad den handlar om då jag själv gick blind in i den och att det då blev en fin överraskning om vad den handlade om) lånade jag från biblioteket men den går även att läsa gratis här från The project Gutenberg e-books jag har ens så länge bara läst titelnovellen, kan hända att jag senare väljer att läsa fler av novellerna, då Elizabeth Gaskell är min victorianska favortiförfattare ( och det var därför jag valde att läsa denna novell i Victober readathonen), och denna var inte en besvikelse för mig.

Den gotiska känslan den gav passar ju verkligen i dessa hösttider och mörkatider som är just nu, det är även en skicklig skriven novell som fångar mitt intresse med en gång och får mig att gilla både huvudkaraktären och den närmsta karaktären som hjälper henne igenom det som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar