måndag 12 april 2021

Den yttersta stranden (Trollkarlen från Ö-världen #3) av Ursula Le Guinn

 

Ärkemagikern Ged får höra att trollkarlarna i Enlad börjat glömma sina kunskaper, att orden inte längre har sin rätta betydelse. En ond makt råder i världen, själva livet verkar vara utan mening.
Tillsammans med prins Arren ger han sig ut för att söka ondskans källa och för alltid stänga den orätta vägen mellan liv och död.
Det kan leda till världens undergång, eller bli räddningen för Övärldens folk. Är ärkemagikerns krafter tillräckliga för att slutgiltigt besegra ondskan?

En av fantasylitteraturens mest spännande böcker. En förtätad, fantasieggande berättelse om ont och gott, om rädslan för döden och hoppet om ett evigt liv. Tredje delen i Ursula K Le Guins klassiska serie om Övärlden.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Denna bok och serie fortsätte jag att läsa för att jag deltog i Middlegrade March, och en punkt där var att läsa en bok som hade givits ut under samma årtionde du var född.

Sen vet jag inte vad jag riktigt tyckte om denna del, de två tidigare har varit roligare och intressantare att läsa, denna blev mera att jag lyssnade på bara för att jag vill läsa slut den, men lite intressant var det ändå att följa Ärkemagikerna Ged och prins Arren i denna bok då de ska rädda världen från ondskan och finna dess källa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar