fredag 16 april 2021

Helgfrågan vecka 15 / 2021

Tänkte att det var dags att göra ett Helgfråge-inlägg. Så här skrev Mia: 

Då var det torsdag igen och snart helg. Denna gången tänkte jag vi kör lite boktips.




Boktipsa om en bok du tyckte var riktigt bra och varför du tycker andra ska läsa den?
Jag tyckte först att det var en svår fråga då jag faktiskt det senaste har läst många bra böcker, speciellt flera stycken skrivna av afroamerikanska (eller de med mörkare hudfärg än den vita befolkningen) författare om hur det är att leva i ett rasistiskt USA.
Men just latinix författaren Elizabet Acevedos The Poet X (sv titel Poet X), var en favorit speciellt då jag kunde lyssna på författarens egna uppläsning av boken som är skriven på vers, så den rekommenderar jag. Fast det var ett svårt val då jag har flera andra bra böcker, om ni är intresserade av flera så kan ni kolla in recensionerna jag har skrivit på bloggen nu det senaste och även äldre...för jag skriver recensioner på allt jag läser. (Speciellt recensionen i går är en bok jag rekommenderar för er som läser på engelska).
Bonusfråga: Vad är det bästa med våren?
Att (förhoppningsvis snart) man kan sitta ute i solen och läsa, fast än så länge är det inte riktigt så varmt, men det närmar sig.

3 kommentarer:

  1. Ja det finns många bra böcker, tur för oss som läser.😀

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Här gick det idag att sitta ute och läsa för första gången i år. Känns ju lite speciellt sådär. Det där med rasism i usa tänker jag en del på nu när jag läser hp lovecrafts noveller... att det fortfarande finns än idag, så tragiskt att det ska va så.

    SvaraRadera