onsdag 29 juni 2022

TV-serie Shadowhunters - The imortal instuments

 

TV-serie basserad på Cassandra Clares bok-serie The mortal instument, som handlar om en värld fylld av Shadowhunters (halvänglar som bekämpar demoner), Demoner, Trollkarlar, Varulvar, Vampyrer och Seelies (fe-folk etc).Clary som har växt upp utan att veta om att hon är en Shadowhunters eller vet om alla andra varelser sojm finns i denna värld,. Hon introduceras till denna Shadowhunters-värld då hennes hem utsätts för en demonattack och hennes mor blir bortförd,

Jag har gillat dessa böcker och jag ville gärna se TV-serien efter att ha läst böckerna. Jag blir fast i serien och lyckas bingewatch hela serien under en veckas tid. Jag gillar även de ändringar de har gjrot från böckerna till serien, allt viktigt finns med även om det kanske inte händer precis som i böckerna osv, men jag gillar det jag ser. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar