söndag 17 juli 2016

Fangirl av Rainbow Rowell

Tvillingarna Wren och Cath ska börja på college. Wren är den utåtriktade som vill festa. Cath är mer osäker inför allt det nya. Hon ägnar mycket tid att skriva fanfiction om karaktären Simon Snow. Hennes ambition är att hinna bli klar med sin bok till den stora fanfiction-finalen. Men så träffar hon Levi som inte lämnar henne ifred

Text från Bokus sida.

Första boken av Rainbow Rowell jag läser och denna gillar jag och kan tänka mig att läsa mer av henne.
Gillar att läsa om Cath hon påminner mig om mig själv. Hon går helt upp i sitt fangirlande, det kan även jag göra även om jag inte skriver fanfic, så bra skriver jag inte. Men har alltid haft rejäl fantasi och tänkt ut egna historier utifrån orginalet. Och social fobi lider jag så smått av jag med. Håller mig hellre hemma än gå ut bland okända folk.

Detta är bok nummer 6 av 25 i Mias sommarläsningstävling och en bok jag har läst under Nellys läs-a-lot sommar 16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar