fredag 3 november 2017

Helgfrågan vecka 44


Mias bokhörnas helgfråga denna vecka lyder som nedan:

Hur sorterar du böckerna i din bokhylla?
Bonusfråga: Hur ser din bokhylla ut nu? Gärna bild.

Bokhyllor...vad är det för något?!?
Vi har inte fått till några speciella hyllor för böcker, har planer på det men det har inte blivit av. Så jag har mina böcker i packlådor eller instoppade lite var som helst i hemmet, garderober. Försöker dock hålla isär olästa från lästa men jag skulle verkligen vilja få ordning på det med hyllor som sagt.

Olästa

Olästa
Lästa
Lästa


Jag har även gjort några Bookshelfs tours videor på min Youtubekanal. (Inga höjdare filmmässigt.)






Tänkte det skulle vara kul att se hur det gick med bonusfrågan förra veckan, här är det jag skrev i förra helgfrågan,
Det fanns även en bonusfråga denna vecka och nu undrar Mia om hur många böcker vi tror/hoppas läsa ut till nästa helgfråga, alltså till nästa torsdag.

Jag håller just nu på med helt otroliga 11 böcker, min förhoppning skulle vara att vilja hinna läsa ut dem alla, men det tror jag väl knappast att jag skulle lyckas med. Fast många är det inte många sidor kvar i och jag hoppas även kunna avsluta minst tre böcker idag, Fast mitt mest troliga svar kommer väl att bli att jag kanske kommer kunna avsluta sex av dessa böcker och hemskt gärna flera.


Det slutade med att jag har hunnit läsa ut fem böcker denna vecka, två helt från början till slut, så tyvärr finns det många påbörjade böcker kvar i läser-nu-högen.

8 kommentarer:

  1. Fast fem är ändå en imponerande summa. Jag lyckades läsa 3.

    SvaraRadera
  2. Å! Elva böcker på gång samtidigt, det skulle jag aldrig fixa, att läsa fyra samtidigt är nog numera max för mig. ;) Aldrig tänkt tanken att vara utan bokhyllor, men uppenbarligen går det alltså. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att vara utan hyllor är inte mitt val egentligen, vill gärna ha någonstans för böckerna. Som det är nu är de ivägen på vissa av ställena i all fall. Som de i bild två, vill hellre ha kläder i garderoben än böcker.

      Radera
  3. Oj! Har aldrig levt utan bokhyllor och har alltid funderat på hur de som läser förvarar sina böcker utan hyllor. Nu vet jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annars kan låneböcker vara en idé om man vill läsa böcker men inte kan förvara dem.
      Fast jag hade gärna haft någon bokhylla att ställa dem i, Trivs inte alls på det här sättet.

      Radera