söndag 5 november 2017

Scallywagathon readathon


Jag som inte tänkte hoppa på några readathons mera i denna månad bara läsa alla böcker som behövdes läsas, förutom Non fiction November.
Men sen så såg jag denna, och såg att jag kan plocka in de biblioteksböcker som ska lämnas tillbaka den 10e för alla de 4 böcker man ska läsa under 5-11e november.
Man börjar med att välja utgångspunkt från nr 1-5. Jag starta på 5an med en bok med blått på omslaget. Kvinnan som gick till sängs i ett år (The women hwo went to bed for a year by Sue Twonsed). Sen vidare till 8an en overhyped book och då väljer (Shatter me by Tahereh Mafi) Rör mig inte (egentligen har jag bara halva boken att läsa, hade den hemma för ca 1 år sen från biblioteket och hann inte läsa klart den innan den skulle lämnas tillbaka, så en form av DNF), sen går vi i en Detour till A en fristående (standalone) Konsten att tala med en änkling (Hwo to talk to a widower av Jonathan Tropper) och sen går vi tillbaka till antingen 9an en bok från din TBR eller 10an läsa en bok på en dag (har inte riktigt ännu bestämt vilken bok det blir).

 

Här kommer även Booktubevideos till de som håller i readathonen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar