måndag 6 november 2017

Tematrio - rymdgrejer i titeln

Tematrion för denna vecka på Lyrans Noblesser framkallas av fullmånenätter utan sömn:

 Berätta om tre böcker, dikter, musikstycken, TV-serier eller filmer som har något som finns i rymden i titeln!

Min trio kommer att bestå av två romaner och en TV-serie som baseras på rymden och som jag har nyligen läst/sett och starkt gillar.
  1. Ensam på Mars av Andy Weir (Recension)
  2. The long way to a small and angry planet av Becky Chambers (Recension)
  3. Star Trek serierna, den senaste heter ST Discovery och visas på Netflix.

7 kommentarer:

  1. Ensam på Mars har jag i alla fall sett som film. Star Trek har jag inte sett men känner till

    SvaraRadera
  2. Maken har Ensam på Mars och han har sett filmen också men jag har varken läst boken eller sett filmen.

    SvaraRadera
  3. Ensam på Mars läste jag för något år sedan, underhållande och oväntat tänkvärt - kolonier på Mars framstod plötsligt som rimligt. Hisnande tanke.

    SvaraRadera
  4. Ensam på mars, att jag inte tänkte på den!

    SvaraRadera
  5. Inget jag har läst - men Star trek har jag förstås sett! Kapten Janeway for President!

    SvaraRadera
  6. Ensam på Mars är så otroligt bra.

    SvaraRadera
  7. Har sett Ensam på Mars, men annars var det nya titlar för mig. Jag har ju fått för mig att jag inte gillar Star trek, av någon anledning :)

    SvaraRadera