fredag 30 mars 2018

Helgfrågan vecka 13/2018

Mia undrar som helgfråga så här i påsktider:
Men jag undrar lite vad ni har hemma i hyllorna, har ni någon gammal bokskatt?
Eller någon bok som av någon anledning ni värderar högt.

Jag kan tyvärr inte ta någon bild och visa, för de står inte i någon hylla just nu utan är nerpackade i en låda i förrådet. Och det är min morfars gamla Utvandrarserie av Vilhelm Moberg, både gamla och jag värderar dem högt för att de är en av mina favorit klassiker plus att jag har just fått ärva dem från min morfar. (Förutom Utvandrar serien så även Greven av Monte Cristo och Tusen och en natt plus några fler skatter ärvda efter morfar finns nerpackade).

En bonusfråga Hur firar du påsk?(Jag räknar med att alla svarar genom att vara med i påskläsutmaningen, hihi)

Jag är med i läsutmaningen och det går extremt bra, hamnat i läsflyt (läst ut två böcker på två dagar). Imorgon däremot kommer det nog bli mindre läst för då ska vi fira hemma hos svärföräldrarna, plus makens bror och familj, med middag och samkväm. 

5 kommentarer:

  1. Men så bra att du har läsflyt, det har INTE jag tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att få ärva böcker.

    SvaraRadera
  3. Trevligt med ärvda böcker. Just Utvandrarserien av Vilhelm Moberg har jag efter min farmor. :) Ha en fortsatt fin påsk!

    SvaraRadera
  4. Roligt med äldre böcker och extra kul med ärvda förstås. :)

    SvaraRadera
  5. Jag har samma som du! Mina Utvandrar-böcker (i pocket) ligger undanlagda eftersom vi har dem inbundna i hyllan, men jag har försett mina med en lapp: får ej kastas ... Tusen och en natt är kvar efter mina föräldrar och Alexandre Dumas har jag tillbringat många sömnlösa nätter med i min ungdom!

    SvaraRadera