torsdag 14 juni 2018

Hett i hyllan vecka 24/2018


Enligt Monikas Hett i hyllan utmaning:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Jag köpte denna bok från booktubern Elena Reads Books, som körde en form av buddreadbox, hon valde ut läste och satte post-it lappar med funderingar i boken man kunde köpa. Hade provat en bok innan jag köpte denna och gillade konceptet, och tyckte denna bok lät intressant,och köpte den, men inte blev den läst...även om jag skulle vilja läsa den.

The Outcast av Kathleen Kent

A taut, thrilling adventure story about buried treasure, a manhunt, and a woman determined to make a new life for herself in the old west.

It's the 19th century on the Gulf Coast, a time of opportunity and lawlessness. After escaping the Texas brothel where she'd been a virtual prisoner, Lucinda Carter heads for Middle Bayou to meet her lover, who has a plan to make them both rich, chasing rumors of a pirate's buried treasure. 

Meanwhile Nate Cannon, a young Texas policeman with a pure heart and a strong sense of justice, is on the hunt for a ruthless killer named McGill who has claimed the lives of men, women, and even children across the frontier. Who--if anyone--will survive when their paths finally cross? 

As Lucinda and Nate's stories converge, guns are drawn, debts are paid, and Kathleen Kent delivers an unforgettable portrait of a woman who will stop at nothing to make a new life for herself.

3 kommentarer:

  1. Den boken känner jag inte till, men den låter spnnande!

    SvaraRadera
  2. Den är säkert superspännande.

    SvaraRadera
  3. Spännande sätt att sälja och köpa böcker :)

    SvaraRadera