lördag 30 juni 2018

Pågående läsning #113 (plus vad jag sett och hört på)

Förutom att jag lider av lässtress, har så många böcker jag vill läsa, böckerna som aldrig blir utlästa känns det som, ni har väl tröttnat på att se vissa av böckerna på bild, recensionsexemplar, bibliotekskböcker som ska lämnas tillbaka, så har faktiskt läsningen gått hyfsat i veckan. Läst ut ett par biblioteksböcker som nu är återlämnade, läst tillsammans med Evelina, vi håller på att läsa de böcker som är nominerade till Årets bok 2018 tillsammans. Det är kul att ha någon att diskutera böcker med.

Vi har ju även sett på Riverdale säsong 1 tillsammans, men i denna vecka har vi inte hunnit med att se på säsong 2, och jag har inte sett något annat än på Booktube i veckan heller.
Däremot har jag lyssnat på Podcasts som har diskuterat Riverdale, jag har lite nördat in på dem, hittade 6 som jag började med att lyssna på men har väl nu hittat vilka som är favoriterna av dem, bäst är 3 stycken  (Riverdale Register, Cry me a Riverdale , Riverdale after dark), en klarar jag nästan inte av alls övriga går an, och det är lite kul saker de tar upp som jag inte är/har en aning om angående seriealbumen Archie ( på svenska Acke) om olika årgångar och karaktärer. Plus det verkar finnas en hel del tidigare filmatiseringar. Och om skådespelarna, de flesta verkar faktiskt vara kända från andra saker etc.

3 kommentarer:

  1. Du gillar ju true crime, har du sett The Staircase på Netflix? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips jag har redan sett The Staircase innan den kom på Netflix, om du söker på Youtube kan du få fram vad som har hänt efteråt i det fallet. (kommer inte ihåg riktigt vad de kalla det men det blir nästan som Staircase säsong 2)

      Radera
    2. Liten uppdatering till min egna kommentar, Netflix innehåller de tre avsnitten jag såg på Youtube. Så om man ser serien på Netflix så får man hela historien.

      Radera