torsdag 3 januari 2019

Hett i hyllan vecka 1/2019

Dag för första Hett i hyllan inlägg för i år, så här skriver Monika:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
Denna första vecka så hittade jag i mina gömmor några gamla ljudböcker som jag har helt glömt av, först ut får denna bli. Jag har nog haft dem i 10 år och ännu inte lyssnat på dem, se om jag kommer kunna göra det snart nu när jag tar upp dem här i Hett i hyllan, får väl se......

I lugn och avskildhet på en privat skärgårdsö tänkte de fyra kvinnliga musikerna i Furiosokvartetten spela in Stenhammars sista stråkkvartett. Men när Louise Armstahl skadar handen och upplåter ledarplatsen åt sin nära vän världsviolinisten Raoul Liebeskind rubbas maktbalansen inom kvartetten. En Don Giovannihistoria underblåst av passionerad kammarmusik som driver fram händelserna till det oundvikliga slutet. Motiv och skuld både stärker och splittrar kvartetten när Djursholmskommissarien Ebba Schröder ska reda ut vad som verkligen har hänt ute på ön.

3 kommentarer:

  1. Den känner jag igen men har inte läst.

    SvaraRadera
  2. Har nog inte hört talas om den här boken. Spännande handling :)

    SvaraRadera