tisdag 4 augusti 2020

De vandrande städerna (#1) av Philip Reeve


Bildresultat för de vandrande städernaFöreställ dig att du bor i flygande stad som drivs framåt av stora motorer. Tänk dig att du faller av din stad och ser den försvinna i fjärran. Det är vad som händer Tom. Han är övergiven och förrådd, nu helt strandsatt i ödemarken tillsammans med flickan Hester, som bara tänker på en enda sak: hämnd. Tillsammans tvingas de fly genom ödemarken, förföljda av en jägare som egentligen är död ...
Beskrivning av boken hämtad från Adlibris.

Denna bok blev jag uppmärksammad på när jag hörde talas om filmatiseringen av den. Och när jag helst vill läsa innan jag ser något som är baserat på litteratur, så fick jag tillslut nu läst boken i Tome Infinity and beyond readathonen.

Jag hade inte mycket koll på vad den handlade mer än om att den handlar om städer som förflyttar sig runt på jorden. Men det var en intressant berättelse i steampunkanda som berättades. 

Ser nu framemot att både se filmen och läsa resten av bokserien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar