tisdag 11 augusti 2020

Tidsdagstrion Favoritplatser (miljöer) i böcker

Dags för att komma på en tisdagstrio, först blev jag helt ställd av den, vilka platser gillar jag att läsa om, men sen kom jag att tänka på att jag har tre miljöer som jag gillar att läsa om, fast jag skulle behöva läsa om ettan och trean mera. (Tänkte också att jag inte ska välja dem jag har haft med som favoritböcker tidigare, så här kommer säkert en trio med böcker som jag inte har haft med i tidigare tisdagstrios).
Bird Box (häftad)The Deep

Rymden - Nomadplaneten av Emanuel Blume
Dystopiska världar - Birdbox av Josh Malerman
Havet- The Deep av Rivers Solomon

11 kommentarer:

  1. Känner inte till någon av de böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Rymden och havet är läskiga tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Havet är fascinerande och lite otäckt! Nya böcker för mig men The Deep verkar lite bekant.

    SvaraRadera
  4. Havet är spännande och rymden också. Fulla med mysterier känns det som.

    SvaraRadera
  5. Rymden har jag också med 🙂 Nomadplaneten har jag läst och Bird box har jag sett som film.

    SvaraRadera
  6. Jag tror havet och rymden faktiskt skrämmer mig lite...

    SvaraRadera
  7. känner minsann inte till någon av dina böcker

    SvaraRadera
  8. Nomadplaneten var ingen dum bok, men det var allt en ogästvänlig miljö.

    SvaraRadera
  9. Alla dina miljöer är intressanta, samtidigt som jag tycker de kan vara lite skrämmande. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  10. Nomadplaneten tyckte jag om. Läskig miljö.

    SvaraRadera