tisdag 5 januari 2021

Tisdagstrion - Böcker jag ser framemot att läsa

 Så här skriver Ugglan & bokens idag om tisdagstrion:

Första tisdagstrion för 2021 har temat "Böcker jag ser fram emot att läsa". Kanske hann du inte läsa alla böcker du tänkte dig under 2020, kanske fick du böcker i julklapp eller kanske finns det något särskilt i vårutgivningen som du ser fram emot?

Inte fick jag några böcker i julklapp och ännu har jag inte hunnit köpa de där böckerna jag har tänkt köpa som födeldagspresenter (17e dec) och/eller julklappar till mig själv, och utgivningen av böcker har jag dålig koll på så däri vet jag inte om det finns några intressant böcker än, så det får bli de där som jag ville läsa förra året men inte hann. Det är sen mer än tre så jag får tänka till lite på vilka jag ser framemot mest att läsa.

  1. Such a fun age av Kiley Reid, köpte jag förra året och hade tänkt att läsa men hann inte med det.

  2. Bekännelsen av Jessie Burton, var en bok jag ville läsa redan 2019, men inte hann med och nu hann jag inte läsa den 2020 heller, hoppas att jag får till det detta år.

  3. Shadowblack av Sebastien de Castell, är andra delen i en fantasyserie där jag läste första boken 2019, och sen dess känt att jag vill fortsätta läsa denna serie, men det har ännu inte blivit av men i år hoppas jag det blir dags.

20 kommentarer:

  1. Such a fun age vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara det där med att få tid att hinna läsa alla böcker man vill ;)

      Radera
  2. Jessie Burtons bok står och väntar bland mina olästa. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna få dela med sig av tips.

      Radera
  3. De böckerna blir jag nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Boken med kaninen på känner jag åtminstone igen. :-)

    SvaraRadera
  5. Bekännelsen har jag faktiskt läst. Gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra skönt att höra att någon har gillat en bok man ser framemot att läsa, då känns det ännu mera intressant att plocka upp den.

      Radera
  6. Åh, den lila kaninen måste jag läsa någon gång. Bara för omslaget som är så underbart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller så med, bara omslaget inbjuder till läsning.

      Radera
  7. Such A Fun Age vill jag läsa nyss. Har lånat den från bilioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får läst den innan det är dags att lämna tillbaka den. Det är annars ett problem jag har med biblioteksböckerna att jag lånar för många och hinner inte läsa alla.

      Radera
  8. idel obekanta titlar. Jessie Burton känner jag tilli alla fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det inte det som är charmen av sådana här listor som tisdagstrion får oss att göra, att vi ska bli tipsade om böcker vi inte ens vet om?

      Radera
  9. Burtons bok är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att ha läst Miniatyrmakaren så har jag blivit intresserad att läsa mera av Burton, och då jag hörde en hel del gott om denna så blev jag nyfiken på den.

      Radera
  10. Bara okända titlar för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera