tisdag 2 mars 2021

Tisdagstrion - Djur & natur

 I dag är temat Djur & natur i Tisdagstrion, ska se vad jag kan hitta och komma på till min trio i det temat:

  1. My Lady Jane av Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows ingår djur i handlingen på ett sätt som jag inte kan skriva om hur för då ger jag bort rätt stor del av handlingen. Men en alternativ historisk urbanfantasy som var mycket bättre än vad jag trodde.

  2. Expeditionen. Min kärleskshistoria av Bea Uusma. Författaren försöker utforska och utreda vad som hände med Andrées olycksaliga luftballongsfärd där de störtar på Nordpolen och besättningen försöker överleva men dör, vad som hände kan bero på djurattacker och den kalla och karga naturen.

  3. En katts resedagbok av Hiro Aikawa, är en gripande berättelse om en man och hans kärlek till en katt. Och vice versa.


10 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dem, men de två sista har jag hört mycket bra om. Den första kände jag inte ens till.

    SvaraRadera
  2. Expeditionen är helt fantastisk tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Expeditionen är den enda jag läst och blir nyfiken på de två andra. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Expeditionen tyckte jag mycket om. Katt-boken står här hemma och väntar. :-)

    SvaraRadera
  5. En katts resedagbok har jag läst, utom de sista sidorna för då rann tårar för mycket.

    SvaraRadera
  6. den första boken känner jag inte igen. Expeditionen älskade Kattboken verkar vara skriven av en japansk författare så den får jag lägga till min väldiga att - läsa - lista

    SvaraRadera
  7. Arikawas bok är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  8. En katts resedagbok har jag tänkt läsa, och Expeditionen är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  9. Expeditionen är bara så bra! En katts resedagbok har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  10. Boken av Bea Uusma vill jag hemskt gärna läsa, fortfarande. :)

    SvaraRadera