tisdag 19 oktober 2021

Tisdagstrion - Konst & fotografi

 I dagens tisdagstrio anger Helena temat konst & fotografi, först hade jag lite problem att komma på vad jag hade för böcker som passade in på det temat, men nu har jag kommit på en trio:

  1. Jan Lööf 75 år av dumheter, detta är en intervju av Jan Lööf i bokformat om hans liv, konst, bilder till böcker och TV-serier/filmer han har gjort.

  2. Nattfilm av Marisha Pessl, är en thriller/mysterium, där frågan handlar om att hitta svaret på  skräckfilmsressigörens  Cordovas hemlighet, en bok jag riktigt gillar. Orsak att den är med i trion är Film=rörliga fotografier, men det kan även vara för att det finns bilder och artiklar etc i boken som vävs in i handlingen.

  3. Fågeln i mig flyger vart den vill av Sara Lundberg, är barn och ungdomsboks-vinnaren av Augustpriset 2017 och handlar om konstnären Berta Hanssons ungdomsår. Även författaren är konstnär och barnboksillustatör.

8 kommentarer:

  1. Ruskig tecknad gubbe på omslaget till den första boken!

    SvaraRadera
  2. Jan Lööf är jag ett stort fan av och jag vill läsa Fågeln i mig flyger vart den vill, kanske passar som present till en ung målare

    SvaraRadera
  3. Nattfilm har jag stående i hyllan. Sista boken hade oerhört fint omslag.

    SvaraRadera
  4. Nattfilm tyckte jag riktigt mycket om.

    SvaraRadera
  5. Helt rätt att lyfta fram Jan Lööf! Ett tecknargeni!

    SvaraRadera
  6. Jan Lööfs böcker gillar jag. boken om Berta Hansson blir jag nyfiken på

    SvaraRadera
  7. Nattfilm ja, den vill jag ju läsa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  8. Fin trio. Jan Löfs bilder är ju för härliga.

    SvaraRadera