lördag 28 oktober 2023

The Rosewater Redemption ( Wormwood #3) av Tade Thompson

 

In the conclusion to the award-winning, cutting-edge Wormwood trilogy, life in the newly independent city-state of Rosewater isn't everything its citizens were expecting. Operating across spacetime, the xenosphere, and international borders, it is up to a small group of hackers and criminals to prevent an extra-terrestrial advance.

Bokomslag och beskrivning av boken hämtad från Akademibokhandeln.

Det känns så bra att få avsluta serier, sen så var finalen suverän, då jag inte hade tyckt lika bra om de två övriga delarna som jag tyckte om denna del. Sen kan det även bero på att jag har läst så mycket mera sciense fiction nu än jag hade då jag påbörjade serien, sen har jag även sen dess läst mycket mera engelska böcker så jag kan ha lärt mig mera och har lättare för att läsa och förstå vad jag läser nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar