torsdag 5 september 2024

Hett i hyllan vecka 36 / 2024

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok från min långa/stora lista/bokhylla på Storytel som jag vill lyssna på men ännu inte har hunnit med. Den här och fler av författarens böcker intresserar mig...

Cruel To Be Kind is the true story of Max, aged 6. He is fostered by Cathy while his mother is in hospital with complications from type 2 diabetes.

Cruel To Be Kind is the true story of Max, aged 6. He is fostered by Cathy while his mother is in hospital with complications from type 2 diabetes. Fostering Max gets off to a bad start when his mother, Caz, complains and threatens Cathy even before Max has moved in. Cathy and her family are shocked when they first meet Max. But his social worker isn’t the only one in denial; his whole family are too.

3 kommentarer:

  1. Känner varken till bok eller författare.

    SvaraRadera
  2. Nog blir jag lite nyfiken. Hur är det med Max egentligen?

    SvaraRadera
  3. Den låter både jobbig och viktig. Och jag undrar verkligen hur det står till med Max

    SvaraRadera